(Περιοδικό ne.o - Τεύχος 72 - Ιούνιος 2007)
Το μήνα αυτό θα μας απασχολήσουν 10 μαθήματα - "συνταγές επιτυχίας" σε ανταγωνιστικές εποχές.
Μάθημα 1: Κρατάτε μια ενημερωμένη βέση δεδομένων με τις γνωριμίες σας. Φροντίστε να έχετε τα σωστά τηλέφωνα, αλλά και κάποιες σημαντικές επετείους. Ενα καλό PDA θα βοηθήσει πολύ. Αξίζει να μάθετε να το "συγχρονίζετε" με ανάλογο πρόγραμμα στο PC.
Μάθημα 2: Τηρείτε "ζεστές" τις γνωριμίες σας. Ακόμη και αν δεν έχετε κάτι να πείτε, κάντε που και που κανένα τηλεφώνημα. Οταν χρειαστείτε κάτι, θα έχουν ήδη καταγραφεί οι επικοινωνίες που έγιναν σε ανύποπτο χρόνο και αυτό θα είναι υπέρ σας.
Μάθημα 3: Αν "χαθείτε" με κάποιον που εκτιμάτε ότι για κάποια περίοδο θα σας είναι χρήσιμος, φροντίστε να κάνετε το πρέπον comeback. Μάθετε όσα περισσότερα μπορείτε γι αυτόν και "χτυπήστε" εύστοχα από την πρώτη συνάντηση. Εντοπίστε αυτά που τον απασχολούν και τον εντυπωσιάζουν: είναι οι ιδιοσυχνότητες που πρέπει να φροντίσετε να διεγείρετε με διακριτικότητα και έλεγχο.
Μάθημα 4: Στοχεύστε. Αποφασίστε τι θέλετε από τον καθένα στην ατζέντα σας και σχεδιάστε πώς θα το επιτύχετε. Χρησιμοποιήστε τη γνώση σας για τις ιδιοσυγκρασίες των άλλων, ώστε να κερδίσετε τον χρόνο που χρειάζεστε για να πετύχετε το στόχο σας, χωρίς κανείς να καταλάβει τι κάνετε. Εμφανίστε στο τραπέζι σχέδια, ιδέες, οράματα, χόμπυ, τεχνογνωσία και εν γένει γοητεία σε ό,τι θα μπορούσε να κρατήσει τους άλλους απασχολημένους και μάλιστα με τα δικά τους όνειρα.
Μάθημα 5: Κρατάτε πάντα μερικά χαρτιά κλειστά. Δεν χρειάζεται να τα ξέρουν όλοι όλα. Ιδιαίτερα εκείνοι που δεν ανήκουν στο στενό κύκλο και που ίσως θα ερμήνευαν την πραγματικότητα κατά τρόπο άβολο για εσάς. Σαφείς αναφορές στα οικονομικά τα δικά σας, καθώς και του στενού κύκλου σας, απαγορεύονται.
Μάθημα 6: Μην εκτίθεστε. Αν μπορείτε να αποφύγετε να χρεωθείτε μια ιδέα, ένα σχέδιο, μία κίνηση, κλπ, προτιμήστε το. Αφήστε κάποιον άλλο να πάει μπροστά εκτιθέμενος, όμως φροντίστε να έχετε κάποια ατού που θα σας δώσουν την πραγματική εξουσία στην κατάλληλη στιγμή. Αν τα πράγματα πάνε στραβά, θα μπορείτε να "δείξετε" ως υπαίτιους, τους με τη θέλησή τους εκτεθειμένους, ή ακόμη και να εμφανιστείτε ως σωτήρας. Τι καλύτερο;
Μάθημα 7: Διατηρήστε έλεγχο στις επικοινωνίες μεταξύ δύο ή περισσοτέρων μερών που έστω συγκυριακά φροντίζετε να έρθουν σε επαφή στα πλαίσια ενός στόχου σας. Αποφεύγετε να τους δίνετε το περιθώριο να επικοινωνούν μεταξύ τους. Οποιοσδήποτε από τους εμπλεκόμενους πρέπει να μπορεί να αποκοπεί από τους υπόλοιπους μόνο με μια δική σας παρέμβαση, η οποία είναι τόσο πιο εύκολη και αποτελεσματική, όσο περισσότερο εκτεθειμένος είναι ο άλλος.
Μάθημα 8: Ακολουθήστε το κοινωνικό etiquette, ιδιαίτερα για τους στόχους οι οποίοι έχουν περί πολλού την κοινωνική συναναστροφή. Δώστε σημασία σε μικρές πινελιές όπως δώρα ή events που θερμαίνουν το ενδιαφέρον του άλλου μέρους. Προσαρμοστείτε ακόμη και σε life style που δεν σας ταιριάζει, αρκεί αυτό να συμβάλλει στην επίτευξη του στόχου σας.
Μάθημα 9: Κάντε κοινωνικά "statements", δηλαδή δηλώστε κάποιες θέσεις σας ή υπονοείστε κάποιες ικανότητές σας μέσω του life style σας. Ολα επιτρέπονται: από την ενδυμασία των παιδιών σας μέχρι την υποτίμησή σας στα ακριβά αυτοκίνητα με πρόφαση την προστασία του περιβάλλοντος. Αν υπάρχει γύρω σας η οικονομική δυνατότητα, μπορείτε πάντα να καταφύγετε σε extreme statements που κάνουν καθαρό σε όλους ποιος έχει την ισχύ, ανεξάρτητα από την προστασία του περιβάλλοντος.
Μάθημα 10: Οταν έχετε επιτύχει το στόχο σας, αποχωρήστε με σαφήνεια και χωρίς συναισθηματισμούς. Η συσσώρευση συναναστροφών που έχουν κλείσει τον κύκλο τους είναι άσκοπη, και ενδεχομένως και να σας εκθέτει στις συναναστροφές που έχουν κάτι να σας προσφέρουν στο μέλλον. Διαμορφώστε τον επόμενο στόχο σας, μελετήστε τον, ετοιμαστείτε και προχωρήστε αποφασιστικά.
Αντί επιλόγου μια διευκρίνηση: τα μαθήματα αυτά ο υποφαινόμενος δεν τα παραδίδει, αλλά συνήθως τα λαμβάνει, όντας μάλλον κακός μαθητής. Το παρόν είναι μια απόπειρα ταξινόμησης και διατύπωσης ορισμένων εμπειριών που μπορεί να φανούν σε κάποιους χρήσιμες, στη μία ή την άλλη κατεύθυνση.
1.6.07
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου